Bad links-bad Google?

Złe linki koszmar właściciela witryny

 Dla posiadacza witryny, czy specjalisty od zarządzania stronami i pozycjonowania hasło złe linki brzmi jak najgorszy koszmar senny zmieniający się w jawę. Jakie są skutki posiadania tych niedobrych linków każdy doskonale wie. Mianowicie  pieczołowicie rozwijana strona może zostać ukarana łagodnie, czyli ostrzeżeniem od Google albo znacznie bardziej konkretnie czyli przez technikę:

Oznacza to tyle że poziom widoczności w sieci spada gwałtownie do 0 słownie zero- jest to sytuacja niedobra by nie powiedzieć tragiczna.
Stąd też dla każdego pozycjonera czy administratora strony wyzwaniem jest utrzymywanie bazy posiadanych linków na odpowiednim poziomie. Co jednak zrobić gdy Google zacznie nękać informacjami iż strona posiada "unnatural links"?
Niestety Google o tyle o ile zaznacza iż strona posiada "złe linki" niechętnie a praktycznie wcale nie precyzuje które z linków są właśnie tymi złymi.
Jak zatem działać i jak rozpoznawać złe linki, szczególnie jeżeli nigdy wcześniej nie zamawiało się i nie kupowało linków do własnej strony?
Wiadomym jest, iż nikt nie chce ryzykować tego że razem z "chwastami" wykosi dobre linki poprawiające PR strony i widoczność w sieci.
Dobrze zatem jest zasięgnąć opinii u samego źródła, czyli posłuchajmy Matt'a: 

Dzięki temu krótkiemu filmikowi, praca z usuwaniem i ocenianiem linków powinna być prostsza. Przynajmniej do czasu:)